هيچ كارواني قبل از انتقال مجروحان الفوعه و كفريا از حلب خارج نمي‌شود مونو بلاگ

۱ بازديد

«فادي اسماعيل»، نماينده وزارت آشتي ملي سوريه در حلب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در  سوريه اظهار داشت: اشتباه بزرگي در توافق اوليه حلب صورت گرفت كه مربوط به تصويب خروج افراد مسلح و خانواده هايشان و ديگر افراد مايل به خروج بود بدون اينكه نامي از قضيه الفوعه و كفريا و اسراي نظامي و غيرنظامي نزد تروريست ها به ميان بيايد.

وي افزود: اما سپس اين 2 شرط آخر به توافق اضافه شد اما تروريست ها از  عملي كردن آن طفره مي رفتند.

اين مسئول سوري تصريح كرد: ورود كاروان اتوبوس ها به محله هاي شرقي حلب براي انتقال افراد مسلح و خانواده هايشان مي بايست همزمان با ورود اتوبوس ها براي انتقال مجروحان به الفوعه و كفريا مي بود.

اسماعيل تاكيد كرد: مهم ترين شروطي نيز كه مي بايست در متن توافق مي آمد بازرسي اتوبوس هايي بود كه از محله هاي شرقي خارج مي شدند.

وي افزود: تنها طرفي كه اجازه ورود به محله هاي شرقي براي تخليه افراد مسلح و همراهي با اتوبوس ها را داشت سازمان صليب سرخ جهاني و هلال احمر سوريه بودند.

نماينده وزارت آشتي ملي سوريه در حلب گفت: تروريست ها از همين فرصت براي خارج كردن تسليحات، اسناد و سامانه هاي مخابراتي و غيره به خارج از حلب استفاده كردند.

اسماعيل افزود: يكي از سركرده هاي ارشد جبهه النصره كه در اولين نوبت از حلب خارج شد، اطلاع داد كه بيش از هشتاد درصد از اسراي جبهه النصره با اتوبوس هايي كه بخشي از افراد مسلح را از حلب منتقل كردند قاچاق شدند .

اين مسئول سوري در خصوص نتيجه رايزني ها براي تكميل توافق حلب گفت: كار خروج بقيه افراد مسلح از شرق حلب دقيقا همزمان با خروج مجروحان و شماري ديگري از غيرنظاميان از الفوعه و كفريا انجام مي شود.

وي افزود: قرار است همان ساعتي كه اتوبوس ها براي انتقال افراد مسلح به محله هاي شرقي رسيدند اتوبوس هاي ديگري هم وارد شهرك هاي الفوعه و كفريا شوند به گونه اي كه تا قبل از خارج نشدن اتوبوس هاي حامل مجروحين از الفوعه و كفريا اتوبوس هاي حامل  افرد مسلح از شرق حلب خارج نشوند.

اسماعيل گفت: قرار است مجروحين و غيرنظامياني كه از الفوعه و كفريا خارج مي شوند به جاي انتقال به لاذقيه يا حماه به حلب منتقل شوند .

اين مسئول سوري گفت: استان حلب همه تدابير لازم براي استقبال از مجروحين الفوعه و كفريا و ارائه خدمات درماني فوري به آنها تدارك ديده و اقامتگاه هايي نيز براي آنها مجهز شده است.

به گزارش فارس، عصر ديروز كارواني شامل چندين دستگاه اتوبوس براي تخليه و خروج ساكنان حلب، وارد منطقه «الراموسه» شدند.

همزمان 29 اتوبوس براي خروج زخمي ها و غيرنظاميان ساكن الفوعه و كفريا وارد اين دو شهرك شيعه نشين در شمال ادلب شدند. اين 29 اتوبوس در چارچوب توافق حاصله، از حلب به سمت الفوعه و كفريا حركت كردند.

اين در حالي است كه يك «مسئول مذاكره‌كننده» وابسته به مخالفان مسلح در سوريه خبر توافق بر سر الفوعه و كفريا با ميانجيگري روسيه و ايران را تاييد كرد.

الفوعه و كفريا دو شهرك شيعه‌نشين در استان ادلب سوريه است كه نزديك به دو سال است در محاصره كامل گروههاي مسلح قرار گرفته‌اند و روزانه به دليل حملات مسلحين يا كمبود و نبود دارو به دليل محاصره، شماري كشته يا زخمي مي‌شوند.

اين مسئول وابسته به مخالفان گفته كه توافق شده تعدادي از مردم از فوعه و كفريا خارج شوند و در مقابل، شماري از افراد مسلح زخمي در شهرك «مضايا» و «زبداني» (در شمال غرب دمشق) خارج شوند.

انتهاي پيام/ح

مونو بلاگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.